3 marketing strategieën die onmisbaar zijn als je online klanten wilt bereiken

Marketing strategie

Het is online net een tikkeltje lastiger om klanten te maken dan live. Er zit immers een beeldscherm tussen. Maar als je je best doet om aan ‘echte’ relatie te werken met je potentiële klanten maak jij het jezelf een heel stuk makkelijker. In dit blog deel ik 3 online marketing strategieën met je die  een “must do” zijn om je business online te laten groeien.

Waarom wil je je business online laten groeien?

Omdat we allemaal massaal, over de hele wereld, online zijn gaan werken in het afgelopen jaar is het internet de aangewezen plek om te netwerken en om klanten te bereiken. Je wilt daarom jouw business ook online op de kaart zetten zodat je ideale klant weet dat jij de to-go-to expert in jouw markt bent.

3 online strategieën die je business online laat groeien

Social Media Management

De social media kanalen zijn een onwijs belangrijk onderdeel omdat het ‘sociale’ stuk veelal online gebeurd. Jouw klant is in ieder geval op één van deze kanalen actief. Dat zijn kanalen als Instagram, Facebook en LinkedIn. Maar ook YouTube, TikTok en ITunes.

Als je consistent zichtbaar bent op één of meerdere social media kanalen bouw je een band op met je volgers. Die vervolgens klant bij jou kunnen worden.

Maar je wilt niet zomaar content delen. Je content heeft een doel of meerdere doelen. Bijvoorbeeld het aantal volgers verhogen, leads genereren en conversies verhogen.

De content die je maakt kun je inplannen in software die jouw berichten voor jou plaats op de datum en het tijdstip dat jij wilt dat het geplaatst wordt. In dit blog leer je meer over deze plantools.

Weggever met een e-mail funnel (salesfunnel)

Een weggever is een gratis en vaak downloadbaar product zoals een e-book. Dit is een fijne laagdrempelige manier om potentiële klanten kennis te laten maken met jouw werk, jouw expertise en met jou.

Er wordt een e-mailadres achtergelaten in ruil voor de weggever. Dit e-mailadres is onderdeel van je e-mailmarketing. Vanuit je e-maillijst kun je mensen met een bepaalde frequentie nieuwsbrieven sturen. Op deze manier bouw je een band op met mensen die al geïnteresseerd zijn in jouw werk.

Als de weggever wordt aangevraagd kan deze opgevolgd worden door een geautomatiseerde e-mailreeks waarin je waarde geeft aan de lezer. Dit kan absoluut vanuit verbinding en uitnodiging ingevuld worden. Deze e-mails maak je 1x aan en plan je in in een automation. Deze automation wordt getriggerd als iemand zich inschrijft voor jouw weggever en gaat automatisch voor jou werken.

Dit proces wordt ook wel een funnel genoemd. In deze funnel bouw je ook op naar het verkopen van je aanbod.

Meer over funnels en e-mailmarketing lees je in dit blog.

Een SEO strategie

SEO of Search Engine Optimization is de zoekoptimalisatie in Google. Of terwijl hoe je gevonden wordt in Google en op welke positie je staat.

SEO is ontzettend uitgebreid. Je hebt on-page en off page SEO. On-page SEO gebeurd op je website. Door een goed zoekwoordenonderzoek te doen, daar tekst mee te creëren op speciale landingspagina’s komt je website hoger in Google te staan.

Daarnaast is het belangrijk om steeds aan je SEO te werken om dus goed gevonden te blijven worden in Google. Dit kun je doen door een aantal keer per maand een blog op je website te plaatsen die vragen beantwoorden die jouw ideale klant aan Google stelt.

Als deze strategieën vraagt om het goed uitwerken van de klantreis.

Heb je hulp nodig bij één of meerdere van bovenstaande marketing strategieën neem dan contact met ons op. We denken graag met je mee.

 

Saskia

Saskia

Liefhebber van natuur en aardse spiritualiteit die het heerlijk vind om in de klantreis van bedrijven te duiken en daardoor strategisch de mogelijkheden omhoog haalt. Ziet altijd kansen.

Laat een reactie achter