Ondernemen als projector

Ondernemen als projector

Als je je nog maar pas in human design verdiept heb je vast gemerkt wat een doolhof aan informatie het is. Leven en ondernemen volgens je design heeft nog best wat voeten in de aarde en het is even zoeken voor je weet waar je moet beginnen. Het is daarom mijn intentie om jou als ondernemende projector met dit blog een stukje op weg te helpen.

Inhoudsopgave:
De kracht van een projector
De strategie voor een projector
Wat houdt dat nu eigenlijk in: wachten op de uitnodiging?
Voorbeelden van ondernemen als projector
De grootste valkuil voor een projector
Ondernemen als projector ‘to the max’

De kracht van een projector

Als projector ben je één van de drie non-energy types binnen het human design. Dat betekent dat je niet altijd over dezelfde dagelijkse levensenergie als een generator of een manifesting generator beschikt. Het is dan ook belangrijk om regelmatig rust te pakken en echt even alleen met jezelf te zijn.

Projectors zijn de zieners van deze wereld. Ze hebben een overview op zaken. Ze zien de dingen net wat anders dan andere mensen. Vaak liggen ze een aantal stappen voor op wat andere mensen zien. Dit gaat over diepgang en echt zien wat de mensheid nodig heeft.

Dit wordt ze niet altijd in dank afgenomen en dat is oké. Over het algemeen trekken zij mensen aan die vertrouwen op hun unieke zienswijze.

Als projector heb je misschien meer rust nodig, maar als je ergens lekker in zit ga je als een speer.

Het afgelopen jaar heb ik veel projectors geholpen om een business te creëren die helemaal op hun design aansluit. Deze projectors hadden een 6 of een 4 in hun profiel hierdoor zijn zij heel goed in het creëren van een community om hen heen. Door hun visie, hun manier van de dingen zien weten ze mensen te raken en te inspireren.

Omdat hun sacrale centrum niet is gedefinieerd, en ze niet iedere dag over een berg energie beschikken, is een scherpe focus op het behalen van doelen handig. Geen berg van doelen, maar een paar. Zo kan een projector vanuit zachtheid haar community van dienst zijn.

De strategie voor een projector

Als je weet dat je een projector bent, dan is het heel handig om rustmomenten in te plannen en rust te nemen wanneer je voelt dat je dat nodig hebt.

Om je energielevel goed te managen, en om vanuit flow en ease lekker te leven en ondernemen, is het voor een projector belangrijk om de strategie van de projector te volgen. Dit gaat over wachten op de uitnodiging.

Dat wachten gaat wel over actief wachten, want er zijn genoeg uitnodigen. Je kunt er zelfs zaadjes voor planten zodat je uitgenodigd wordt om actie te ondernemen.

Wat houdt dat nu eigenlijk in: wachten op de uitnodiging?

Als projector heb je veel open centrums. Daarom ben je extra gevoelig voor de invloeden van anderen. Als je niet je eigen unieke zienswijze op een creatieve manier met de wereld kan delen, loop je helemaal leeg.

Ja, een projector heeft veel rust nodig, maar als zij genoeg rust hebben (gehad) gaan ze als een speer. Het is absoluut niet zo dat projectors niet hard kunnen werken en geen bergen kunnen verzetten. De kracht achter hun zienswijze is zo sterk dat ze flink in actie kunnen komen.

Wachten op de uitnodiging is de strategie. En zo’n uitnodiging kan vanuit hun doelgroep komen, omdat ze zien dat de ideale klant iets nodig heeft. Het kan ook letterlijk een uitnodiging van iemand zijn.

Wanneer een projector uitgenodigd wordt, is er genoeg energie om werelden te verzetten.   

Ook interessant om te lezen: Ondernemen vanuit je human design

Voorbeelden van ondernemen als projector

Dit klinkt vast nog wat vaag, maar ik zal je het op een praktische manier wat uitleggen. Als jij als projector volgens je design wil gaan ondernemen begin je bij het inzetten van je strategie.

Je wordt bijvoorbeeld uitgenodigd door je volgers op Instagram omdat je ziet dat zij steeds tegen hetzelfde probleem aanlopen. Door jouw unieke manier van kijken weet jij het antwoord, en de stappen die deze mensen nodig hebben. Ook voel jij wat er nodig is om deze mensen te motiveren om de stappen van A tot Z te doorlopen.

Je werkt dit uit en gaat een online cursus ontwikkelen. Als projector weet je dat je een powerhouse kan zijn, maar dat je energievat ook leegloopt. Daarom besluit je te gaan werken aan de hoofdzaken en om voor de randzaken andere mensen in te huren. Bijvoorbeeld voor het editen van de video’s en het opmaken van het werkboek. Het gezicht op de video’s en het doen van de bijbehorende live Q&A’s doe je zelf.

Automatiseren, werk uitbesteden en je agenda niet helemaal volproppen zijn sleutelwoorden voor succesvol ondernemen.

De grootste valkuil voor een projector

Als je een projector bent is extra rust enorm belangrijk voor je. Dit geeft je de volledige ruimte om jouw zienswijze op een creatieve en volledige manier tot uiting te brengen. Dit geeft je voldoening.

Yes, je kunt beschikken over een berg van energie en wekenlang ’s ochtends als een zonnetje uit je bed springen, maar jouw energielevel is niet consistent. Je bent nu eenmaal een non-energy type.

Rust nemen, grenzen aangeven en even alleen zijn in je eigen energie is voor een projector daarom vaak best lastig. Maar wel nodig. Als je als ondernemer bijvoorbeeld een event hebt georganiseerd of een online cursus hebt gelanceerd, is het tijd voor pas op de plaats.

Projectors zijn meestal hele lieve en gevoelige mensen. Door hun open centrums zijn ze vaak wat geconditioneerd en krijgen ze veel ruis van anderen binnen. In een rustperiode laten ze andermans energie los en laden ze weer op. Zo’n rustperiode kan variëren tussen een paar dagen en een paar maanden.  

Omdat projectors zo open zijn en dingen zien die anderen (nog) niet zien, kunnen ze wat lastig omgaan met tegenwerking en met kritiek. Dit kan hard binnenkomen. Daar kunnen ze ook op leeglopen en vervolgens is er dan te weinig energie voor hun eigen projecten.

Dit kan verbittering veroorzaken, het niet-zelf-thema van de projector. Als projectors niet de ruimte krijgen om te observeren, als er teveel mensen zijn die hun manier van zien niet snappen, zij niet genoeg rust nemen en niet aan hun eigen projecten kunnen werken speelt die verbittering op.

Projectors zijn vaak projectleiders en ondernemers. Het werken in fases past echt bij ze. Alleen de focus op hoofdzaken houden kan een uitdaging zijn.

Een gouden team om zich heen geeft een projector ruimte om volledig zichzelf te zijn.

Ondernemen als projector ‘to the max’

Hoe meer je je in human design gaat verdiepen, hoe meer je jezelf leert kennen. En hoe jij het beste je business kunt laten groeien zonder dat je jezelf over de kop werkt. Kun je wat hulp gebruiken om meer vanuit jouw unieke human design te gaan ondernemen? Vraag dan een sessie ‘Ondernemen vanuit je human design aan’!

Saskia

Saskia

Liefhebber van natuur en aardse spiritualiteit die het heerlijk vind om in de klantreis van bedrijven te duiken en daardoor strategisch de mogelijkheden omhoog haalt. Ziet altijd kansen.

Geplaatst in

Laat een reactie achter