Ondernemen als manifestor

Ondernemen als manifestor

Het is nogal wat hé, dat human design. Zodra je je in jouw eigen design gaat verdiepen zul je al snel merken dat er niet echt een eindstation voor alle informatie is. En ook geen duidelijk beginpunt. Ben jij een manifestor en wil je volgens jouw eigen unieke human design gaan ondernemen? Dan helpen wij je met dit artikel op weg, het is namelijk een overzichtelijke samenvatting van datgene wat je als ondernemende manifestor hoort te weten.

Inhoudsopgave:
De kracht van een manifestor
De strategie voor een manifestor
Wat houdt dat nu eigenlijk in: informeren en initiëren?
Voorbeelden van ondernemen als manifestor
De grootste valkuil voor een manifestor
Ondernemen als manifestor ‘to the max’

De kracht van een manifestor

Toen ik ontdekte dat ik onder het engergietype manifestor viel – en over de bijbehorende eigenschappen las – gaf mij dat enorm veel (h)erkenning. Opluchting zelfs. Het was dus oké hoe ik was en ik hoefde mij niet aan te passen aan de rest van wereld.

De wereld is generator en manifesting generator ‘driven’, in totaal heeft zo’n 70 % van de wereldbevolking een onuitputtelijke dosis vitaliteit. Dit zijn dan ook de energietypes. Als je hun chart bekijkt is hun sacrale centrum gedefinieerd (ingekleurd). Dat betekent dat als zij een goede nachtrust hebben, ze de volgende dag weer opnieuw kunnen putten uit dezelfde levensenergie.

Ik als manifestor begreep nooit waarom ik niet dezelfde energie als de mensen om mij heen had. Manifestors, reflectors en projectors zijn namelijk non-energy types. Zij beschikken niet altijd over een berg energie om elke dag dezelfde dingen te doen.

Manifestors zijn hier om impact te maken. Het zijn de fire-starters van de samenleving. Het is het enige type in de human design dat zelfstandig kan initiëren.

De strategie voor een manifestor

Als je weet dat je een manifestor bent, dan is het heel fijn om je over te geven aan je creatieve spurts en alle ruimte te nemen voor datgene wat je wilt initiëren. Dit geldt niet alleen voor je het ondernemerschap voor ook voor het privéleven.

Om echt in een staat van rust en flow door het leven te bewegen is zaak om de manifestor strategie te volgen. Het informeren en het initiëren. Deze twee volgen elkaar naadloos op.

Informeren betekent absoluut niet dat je toestemming hoeft te vragen. Je bent helemaal vrij om je creativiteit volop de ruimte te geven. Dat moet zelfs. Je zit op zo’n moment vol in je energie en dat wil eruit knallen. Je hebt het dan nodig om in actie te komen.

Ook interessant om te lezen: ondernemen vanuit je human design

Wat houdt dat nu eigenlijk in: informeren en initiëren?

Als manifestor heb je een gesloten aura. Deze is enorm krachtig en kan mensen afstoten. Er bestaat dan ook de misvatting dat manifestors door hun gesloten aura alleen horen te zijn.

Dat is absoluut niet waar. Deze aura is krachtig omdat je een volle cirkel van wijsheid bevat en deze is alleen voor bepaalde mensen bedoeld. Je trekt dus mensen aan die zich geïnspireerd en prettig bij je voelen. En aan de andere kant heb jij alleen mensen om je heen die jouw voeden en upliften, mensen die goed zijn voor jou en echt bij je passen.

Als je voelt dat je een creatieve speurt wilt uitwerken is het zaak om de mensen om je heen in te lichten, om hen te informeren. Denk daarbij aan iedereen die betrokken is. Het is dus niet zo dat het nodig is om echt ‘iedereen te informeren’.

Door het informeren van de mensen die betrokken zijn bij wat je wilt uitvoeren creëer je alle ruimte en vrijheid om te kunnen initiëren.

Manifestors zijn hier om nieuwe dingen te starten, aanzet te geven en zaken te kickstarten. Dit is initiëren. Vervolgens kunnen (manifesting) generators hiermee aan de slag gaan. Zij zijn de specialisten van deze wereld.

Voorbeelden van ondernemen als manifestor

Vrij abstract is dit hè? Ik ga het wat concreter voor je maken. Stel, je bent een manifestor en je wilt volgens jouw strategie gaan ondernemen.

Je hebt een idee, je voelt het in je hele wezen borrelen. Dit is zo’n creatieve spurt. Al snel zie je voor je hoe je dit idee kunt uitwerken. Enthousiast ga je aan de slag met het maken van een plan.

Dan is het tijd om dit plan uit te gaan werken. Je denkt na over wie er betrokken is bij dit project. Alleen die mensen licht je in. En vervolgens ga je actie ondernemen.

Nu heeft een manifestor niet elke dag beschikking tot dezelfde hoeveelheid levensenergie als een (manifesting) generator, en kan het zijn dat er soms een pauze zit tussen de ene en de andere spurt om een project helemaal af te ronden. Informeer de betrokken mensen wanneer je rust nodig hebt en geef jezelf die rust ook.

Als je een team hebt die jou helpt om aan je project te werken is het handig om aan het begin van je spurt zoveel mogelijk acties te verdelen onder deze mensen. Dan blijft de core van een project en het initiëren daarvan bij jou.

Er moeten natuurlijk wel eens belangrijke beslissingen worden genomen. Hoe kan je dat het beste doen? Volg je innerlijke autoriteit uit je design. Ik heb een emotionele autoriteit. Dat betekent dat het handig is om een beslissing te maken als mijn emoties in balans zijn. Voor mij is het niet slim om beslissingen te nemen als ik ergens rete-enthousiast over ben of wanneer ik niet lekker in mijn vel zit.

Beslissingen maken om te kunnen initiëren kan daarom soms een uitdaging zijn.

Ook interessant om te lezen: Ondernemen als generator

De grootste valkuil voor een manifestor

Als je een manifestor bent is vrijheid erg belangrijk voor je. Kunnen doen wat je leuk vindt en daar vrij in zijn geeft je voldoening.

Maar je hebt niet altijd evenveel energie. Een nachtje heerlijk slapen wil voor jou niet zeggen dat je vol aan het bruisen bent van de energie. Je bent immers een non-energy type.

Rust nemen en grenzen aangeven is voor een manifestor daarom vaak best lastig. Maar wel nodig. De energie spurts en de rust periodes wisselen elkaar af.

Manifestors zijn meestal hele gevoelige mensen. Vaak als kind, en misschien nu nog steeds wel eens, worden ze niet altijd begrepen. Ze zien de wereld anders, hebben een gesloten aura en worden daarom vaak afgewezen. Om zich aan te passen en het gevoel te hebben erbij te horen worden het vaak people pleasers en laten ze anderen teveel over hun grenzen gaan.

Zo ontstaat er boosheid, het niet-zelf-thema van de manifestors. Als manifestors zich niet vrij voelen, aanpasgedrag gaan vertonen of niet goed uitrusten in een rustperiode dan worden ze boos.

Manifestors zijn vaak ondernemers. Dit past ook echt bij ze. De business zo inrichten dat zij vrij kunnen bewegen kan alleen wel een uitdaging zijn.

Het om zich heen verzamelen van fijne helpende handen geeft ze ruimte.

Ondernemen als manifestor ‘to the max’

Hoe meer je je in human design gaat verdiepen, hoe meer je jezelf leert kennen. En hoe jij het beste je bedrijf kunt laten groeien zonder dat je jezelf over de kling jaagt. Kun je wat hulp gebruiken om meer over jouw specifieke human design te weten te komen? Vraag dan een sessie ‘Ondernemen vanuit je human design aan’!

Saskia

Saskia

Liefhebber van natuur en aardse spiritualiteit die het heerlijk vind om in de klantreis van bedrijven te duiken en daardoor strategisch de mogelijkheden omhoog haalt. Ziet altijd kansen.

Geplaatst in

Laat een reactie achter