3 x redenen waarom je vandaag nog wil starten met e-mailmarketing

Starten met e-mailmarketing

Ben jij bekend met de voordelen van e-mailmarketing? E-mailmarketing is een laagdrempelige, toegankelijke manier om een continue stroom van leads op te bouwen. Op die manier stijgt jouw online business in omzet, winst en naamsbekendheid. In deze blog leggen we de basis van e-mailmarketing uit en geven we je drie redenen waarom je vandaag nog wil starten met het creëren van leads via de mail.

E-mailmarketing bestaat uit alle vormen van marketing via e-mail. Denk hierbij aan informatieve nieuwsbrieven, e-mails met uitgelichte producten, maar denk ook aan geautomatiseerde e-mailcampagnes nadat lezers zich inschrijven voor een weggever. Een geautomatiseerde e-mailcampagne kan onderdeel zijn van de online klantreis.

The money is in the list

Ze zeggen vaak: the money is in the list. Met the list wordt de e-maillijst bedoeld. En dit klopt ook! De e-mailadressen die op je lijst staan zijn van mensen die al eens met je hebben samengewerkt. De namen kunnen ook van mensen zijn die geïnteresseerd zijn in wat jij aanbiedt. Omdat deze mensen ingeschreven zijn op jouw e-maillijst, hebben ze hoogstwaarschijnlijk een band met je opgebouwd. De kans is daarom groot dat deze mensen dus sneller bereid zijn om een aankoop bij je te doen.

We zijn tegenwoordig op minstens één social media platform actief. Misschien zet je zelfs Facebook of Instagram advertising in voor je business, maar social media blijft nog steeds minder persoonlijk dan een e-mail. De échte relatie met (potentiële) klanten is nu belangrijker dan ooit. Zeker op het moment waarop online contactmogelijkheden onze voornaamste mogelijkheid tot contact met anderen zijn, wil je die persoonlijke touch toevoegen zodat mensen zich gezien, gehoord en begrepen voelen.

Met e-mailmarketing heb je de uitgelezen kans om je lezers een gevoel van saamhorigheid te geven. Je laat lezers zien dat je ze begrijpt door de content van jouw mail op hun behoeftes af te stemmen. Bij het Online Marketing Huis begrijpen we als geen ander hoe belangrijk dit is. Daarom nemen we de complete klantreis onder de loep, wanneer we een succesvolle e-mailmarketingcampagne lanceren. Op die manier kunnen wij ons niet alleen inleven in jou als klant, maar zorgen we er ook voor dat jij als ondernemer de beste content voor jouw doelgroep maakt. Dat blijkt wel uit deze mooie reactie, die we laatst van een klant ontvingen:

“Vanochtend weer aan het werk. En zag dat er n.a.v. de laatste mail uit de funnel die gisteren werd gestuurd, weer 2 gratis sessies zijn ingeboekt, dus n.a.v. de funnel nu al 4, helemaal top! Mijn investering in jou heeft zich nu al dubbel en dwars terugverdiend. Super!!!”

3 x belangrijke redenen voor e-mailmarketing

E-mailmarketing is dus een onmisbare tool om extra conversie te genereren met een online business. Ben je nog niet helemaal overtuigd van de toegevoegde waarde van e-mailmarketing? Dan geef ik je graag nog drie aanvullende redenen om e-mailmarketing in ieder geval te overwegen:

1. Grote eigen invloed

Je wil zoveel mogelijk e-mailadressen verzamelen omdat je je e-maillijst in eigen beheer hebt. 10.000 volgers op Instagram zijn leuk, maar uiteindelijk zijn ze niet écht van jou. Je bent afhankelijk van een social media platform. Zodra Instagram besluit de stekker eruit te trekken, kun je nergens een aanspraak maken op die 10.000 volgers.  Maar met een e-maillijst kan je iedereen altijd weer benaderen.

2. Meer vrijheid door automatisering

E-mailmarketing is een perfecte manier om een gedeelte van je business te automatiseren. Je kunt niet alle potentiële klanten handmatig een e-mail sturen. Zeker niet als je al een tijdje onderneemt en je business succesvol draait. Dan heb je daar helemaal geen tijd voor of zin in. Met het creëren van een salesfunnel kan je een groot gedeelte van de online klantreis automatiseren. Dat scheelt je een hoop tijd, die je bijvoorbeeld kan gebruiken voor het ontdekken van passieve inkomensmodellen of kan gebruiken voor inhoudelijk klantwerk.

3. Een duurzame, echte relatie met je klanten

Een e-mail is direct aan een persoon gericht. Daarmee wordt de drempel voor een verkoop verlaagd. Uiteindelijk kopen mensen het liefst bij mensen, waardoor e-mailmarketing een belangrijke tool is voor het toevoegen van een persoonlijke touch aan je marketing. Wanneer je e-mails met waardevolle content stuurt, kan het niet anders dan dat je continue leads uit je e-maillijst genereert.

Ben je na deze blog overtuigd dat e-mailmarketing jouw (online) business kan laten groeien? Wij sparren graag met je over de specifieke mogelijkheden voor jouw bedrijf. Neem contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Saskia

Saskia

Liefhebber van natuur en aardse spiritualiteit die het heerlijk vind om in de klantreis van bedrijven te duiken en daardoor strategisch de mogelijkheden omhoog haalt. Ziet altijd kansen.

Laat een reactie achter